Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2015

Ό,τι Μπουζούκι....Χαίρομαι!!


Μπορεί μερικές φορές να φαίνεται αστείο, αλλά η «στήλη» αυτή του Σαββάτου, ένεκα Σαββάτου, σαν άλλη Εβραϊκή γιορτή επέβαλε την extra χρήση μουσικής, αφιερωμένης στο multi-culti kitsch (που είναι η «λαϊκή» ελληνόφωνη μουσική, ή τουλάχιστον τα ήθη που την συνοδεύουν κ εκφράζονται δια μέσου της),  ξεκίνησε με την έννοια του σουρεαλισμού, αποτείνοντας έναν ιδιόμορφο φόρο τιμής στον «μολώχ» του πολιτισμού που οι Έλληνες επαίρονται πως έχουν. Κ μην μου πει κανείς ότι υπάρχει πιο mainstream trend από το kitsch του ελληνικού σκυλάδικου σε οιανδήποτε χώρα του πολιτισμένου κόσμου, ή των Βαλκανίων, ή των χωρών της Ανατολής… For what is worth, που λένε κ στις πίστες, τούτη η έξη κάποια στιγμή σταμάτησε. Γι’ αυτό και ενώ σε κάθε πρόβλημα που μας έθετε του Moriarty του κουτούκι (π.χ. η coka-cola πάει με όλα), υπήρχε και μια απολύτως σοβαρή, ή «σοβαροφανής»,  μουσική νότα….

Υπήρξαν όμως και installments, που λένε κ στο χωριό μου, που κ σοβαρά ήταν και αποτελούσαν κ επιλογές του γράφοντος (π.χ. 25/03, Μαζώ, his master’svoice κ.λ.π.). Η σημερινή δημοσίευση είναι μια τέτοια… Γιατί πολύ συχνά, ως Έλληνες, που ξεβρακωνόμαστε στα τραπέζια, κατακλυσμένοι από γαρούφαλλα, σε μια φενάκη χλιδής και ευμάρειας, συχνά μεθυσμένοι/λιώμα, ή απλά φασόν victims (δεν χρειάζονται ναρκωτικά για να γίνεις ένας), έχουμε γυρίσει στον διπλανό μας και χωρίς να αναμένουμε απόκριση δηλώνουμε με ύφος μέγα ειδήμονα (ή χιλίων καρδιναλίων, αν θέλετε), «πω-πω γαμάνε τα όργανα ε?»

Στην σημερινή μας περίπτωση σίγουρα το μπουζούκι μαμάει, παρά το γεγονός ότι έγινε διάσημο μέσω του εύπεπτου ελαφρολαϊκού (πρόγονος της σημερινής ελληνόφωνης pop) τραγουδιού, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο τυπάρας ΗΤΑΝ ο Jimi Hendrix του 8χορδου (καλά τα λέω αφού τα ακούω διπλά). Όπως σημειώνεται στην Βικιπαίδεια: «Μέχρι τον πόλεμο αλλά και μετά απ αυτόν συνέχισε να γράφει τραγούδια πλην όμως βλέποντας ότι με το «κλασικό» μπουζούκι δεν μπορούσε να αποδώσει γρηγορότερες σε ρυθμό μουσικές εκτελέσεις, προχώρησε στη μεγάλη καινοτομία προσθέτοντας άλλη μία χορδή στο όργανο δημιουργώντας έτσι το «τετράχορδο μπουζούκι». Με το τετράχορδο πλέον μπουζούκι άνοιξε ο ορίζοντας για ασύλληπτες σε ταχύτητα εκτελέσεις σε σχέση με το κλασικό μπουζούκι.»
Ούτε καν να το σκέπτεσθε για «σοβαρή» εναλλακτική

όλες οι Μπουζουκλερί ΕΔΩ

Floga solo
Δημοσίευση σχολίου