Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015

Man Gave Names To All The Animals

Αρχικά για να δέσω την θεματική που έχει καταντήσει μάστιγα στη θεματολογία του Kokdi, τον τελευταίο καιρό, αλλά και ταυτόχρονα να συνεχίσω με την ασυνηθέστερη των dylanesque μεταφορών (η οποία θα «τερματίσει», ως είθισται, με το 3ο μέρος), το χθεσινό Post, να σας παρουσιάσω το ποίημα Man Gave Names To All The Animals

Ο Αγαπητός Μπόμπ, εδώ, εννοεί την, ελέω Θεού, παντοδυναμία του ανθρώπου πάνω στον φυσικό του περιβάλλον καθότι το κομμάτι, όπως και το χθεσινό επιλέχθηκαν από το αριστουργηματικό Slow Train Coming

Πρόκειται για άλμπουμ επιτομή στο επονομαζόμενo Christian Rock. Μα γνωρίζοντας την αριστερή και ανατρεπτική του προέλευση μπορούμε να εικάσουμε και έναν υφέρποντα σαρκασμό ακόμα και σε αυτή την δυνατότητα του ανθρώπου να ονοματίσει και έτσι να ορίσει την πλάση γύρω του, πέραν της προφανούς αξίας στην επίτευξη της αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ του είδους.
Εγώ από την άλλη, επιμένω σε μια παραπάνω αλληγορία…. Κάποια στιγμή πρέπει να λες τα πράγματα με το όνομα τους ακριβώς γιατί έχεις την δυνατότητα, κυρίως λόγω Λόγου αλλά και μεταφυσικά αν το δεις, βάσει δυνατοτήτων, από τον Δημιουργό. Πρόκειται για το ίδιο δώρο, που μας έδωσε και την ψευδή αίσθηση παντοδυναμίας στο φυσικό κόσμο, με τα γνωστά αποτελέσματα της εξάντλησης των φυσικών πόρων, τον ίδιο Λόγο που γέννησε το "συφέρο" κ την ιδιοτέλεια, έννοιες που ώθησαν κάποιους να εννοήσουν την εγκόσμια σώρευση ευθέως ανάλογα, με την μετά θάνατον....αποταμίευση.
Σε αυτό το σημείο μη ξεχνάμε πως πέρα από την ανάγκη για στοχευμένη θεωρητική τεκμηρίωση του ανερχόμενου προτεσταντισμού, μέσα από καπιταλιστικές διαδικασίες αυτονόμησης του κεφαλαίου από τις παραδοσιακές δυνάμεις σώρευσης πλούτου φέουδα-μοναρχία-εκκλησία, το σημαντικό είναι πως ανεπιστρεπτί στρεβλώθηκε ένας κατ’ εξοχήν ελευθεριακός λόγος τύπου: «ο τελευταίος έσται πρώτος», με αποτέλεσμα στις κοινωνικές επιστήμες να υπάρξει μια θρησκευτικού τύπου προσέγγιση και δικαίωση του καπιταλιστικού ιμπεριαλισμού (Θρησκευτική Κοινωνιολογία) και βεβαίως για αρκετά χρόνια να υπάρξει ένα αντίπαλο δέος στο αθεϊστικό Κεφάλαιο!!!Δεν είναι έτσι βρε Βεμπερ μου, ο Ιησους δε τα λεγε αυτά επειδή αντιλαμβάνονταν από τότε την ενδυνάμωση των αστών!! Ήμαρτον!


Κατ' αρχάς όταν λέμε τα σύκα-σύκα και τον Σάκη-Σάκη, δεν διαθέτεις στον εαυτό σου την "πολυτέλεια" του οτι "δεν ήξερες", μια πολυτέλεια που έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στην Ελλάδα, κάθε φορά που έρχονταν ο χρόνος απόδοσης ευθυνών (έννοια με την οποία ο νεοέλληνας είναι προφανώς μαλωμένος). Έπειτα, για να ορίσεις τον κόσμο έξω σου, είναι δεδομένο, πως έχεις την αυτοεκτίμηση να ελέγξεις έστω και επικοινωνιακά, τις δυναμικές, τις προσδοκίες σου, να ορίσεις δηλαδή ποιοί είναι οι εχθροί, οι φίλοι και οι σύμμαχοι, σε μια δεδομένη προσπάθεια, την οποία υποτάσσεις σε ένα κοινό σκοπό, που εγώ τοποθετώ έξω από το προσωπικό μου βόλεμα. Δεν είναι όμως απαραίτητο ο στόχος/σκοπός/αφέντης να είναι και αξιακά καλός. Γιατί το να προκαταβάλλεις κάτι ως καλό/κακό, προϋποθέτει την πρότερη βιωματική σου γνώση των δυνάμει ωφελειών και βλαβών του στόχου/σκοπού/αφέντη που διαλέγεις να υπηρετείς. Και επειδή ποτέ δεν περιμένω να πείσω ένα φασίστα για την αξία της αποδοχής της διαφορετικότητας, δέχομαι αυτό που λέει και ο ποιητής και καθαρίζω: "It may be the devil or it may be the lord, but youre gonna have to serve somebody»….

Man gave names to all the animals
In the beginning, in the beginning
Man gave names to all the animals
In the beginning, long time ago.

He saw an animal that liked to growl
Big furry paws and he liked to howl
Great big
furry back and furry hair
"Ah, think I'll call it a bear
".


Είναι προφανής (?) η εντύπωση του ποιητή για την επικίνδυνη αρκούδα που για λόγους ρίμας ονοματίστηκε έτσι εξαιτίας του τριχώματος ("furry back and furry hair -"Ah, think I'll call it a bear"). Όμως, αν καλοπροσέξετε όλα τα είδη που ο Άνθρωπος του Μπόμπ ονοματίζει, είναι είδη που είναι ταυτοποιημένα συμβολικά με αντίστοιχα ταξικοποιημένα, ή άλλα στερεότυπα, οικονομικής λειτουργίας (μηχανισμός της αγοράς) και κατανομής κοινωνικών ρόλων ανάλογα π.χ. με το φύλο. Το πρώτο ζώο, η αδηφάγα αρκούδα, που μουγκρίζει και φαίνεται επιθετική, είναι όμως αστεία, κατά το σκύλος που γαβγίζει… H ψωνίστική μου εμμονή με κάνει να σκέπτομαι τον επιχειρηματία που στόχο έχει να σωρεύει κέρδος… η αλληγορία εδώ δεν με καλύπτει.. Επομένως ψάχνω και ανακαλύπτω πως τα είδη Αρκούδα, Ταύρος και Γουρούνι, συνδέονται γύρω απο ένα χρηματιστηριακό συμβολισμό, όπου η Αρκούδα συμβολίζει την καθοδική τάση των αγορών (ύφεση, σώρευση μονοπωλιακών κεφαλαίων), ο Τάυρος συμβολίζει την ανοδική τάση των αγορών (ανάπτυξη, κερδοφορία επιχειρήσεων) και το γουρούνι αποταμιεύει (σώρευση κεφαλαίων χωρίς αναδιανεμητικό μηχανισμό)......

Man gave names to all the animals..
repeat chorus

He saw an animal up on a hill
Chewing up so much grass until she was filled
He saw milk coming out but he didn't know how
"Ah, think I'll call it a cow".

Εδώ ο συμβολισμός είναι ξεκάθαρος μάλλον γιατί είναι χρηστικός. Έχει να κάνει με την παραγωγή και το δέος του Ανθρώπου εμπρός σε αυτόν τον μηχανισμό παραγωγής (dont know how). Μήπως αναφέρεται στον βιομηχανοποιημένο εργάτη, ή στην γυναίκα τροφό? Κοινή πάντως είναι η απορία του επάνω στον μηχανισμό παραγωγής, κάτι που εμφανίζει ίσως και την επιθυμία ελέγχου της… από τον Άνθρωπο. Ίσως πρέπει να αναφερθούμε στην φτωχή αγγλική γλώσσα που παίρνει το κλασσικό "μια εικόνα χίλιες λέξεις" και το μετατρέπει σε μια λέξη, χίλιες έννοιες. Το man δηλαδή αναφέρεται ως άντρας, άνθρωπος, Άνθρωπος (θεϊκή υπόσταση) και Αφεντικό. Επομένως μπορούμε να εικάσουμε πως ο Άνθρωπος που δύναται τελικά να ορίσει τον φυσικό κόσμο αρχικά ονοματίζοντας τον, είναι και το… Αφεντικό… 




Man gave names to all the animals..
repeat chorus


He saw an animal that liked to snort
Horns on his head and they weren't too short
It looked like
there wasn't nothing that he couldn't pull
"Ah, I'll think I'll call it a bull".

Πάλι για την παραγωγική δυναμικη και το κέρδος σε υπεραξία ("there wasn't nothing that he couldn't pull", προφανώς αναφερόμενος στις ανοδικές τάσεις που ο συμβολισμός του ταυρού εννοεί)...για να μην αναφερθώ και στην κόντρα τους με την αρκούδα σε οτι αφορά στις τάσεις των αγορών

The 2 symbolic beasts of finance in front of Frankfurt Stock Exchange
 
Man gave names to all the animals..

repeat chorus

He saw an animal leaving a muddy trail
Real dirty face and a curly tail
He wasn't too small and he wasn't too big
"Ah, think I'll call it a pig".

Το πιάσατε παραπάνω με το γουρούνι και πως αξιολογείται από τον Ντύλαν, η έννοια (αποταμίευση) που αυτό εκπροσωπεί? Όμως πείτε μου αυτή η αναφορά:
 
«Είδε ένα ζώο ν’ αφήνει πίσω του βρωμιά,
Με πραγματικά βρώμικη φάτσα κ στρουφιχτή ουρίτσα
δεν ήταν ούτε μεγάλο, ούτε μικρό,
νομίζω πως χοίρο θα το πω»



Δεν σας θυμίζει τίποτα άλλο?????




Man gave names to all the animals
repeat chorus
Next animal that he did meet
Had wool on his back and hooves on his feet
Eating grass on a mountainside so steep
"Ah, think I'll call it a sheep".

Οι όποιες απορίες για τον βιομηχανοποιημένο εργάτη επιλύονται εδώ…

Man gave names to all the animals..
repeat chorus

He saw an animal as smooth as glass
Slithering his way through the grass
Saw him dissappear by a tree near a lake .....

Ο Διάβολος, ή το φίδι που δεν ορίζεται (τυχαία?) από τον Άνθρωπο του ποιητή, δεν έχει άλλα χαρακτηριστικά πέρα του ότι σέρνεται στο χώμα και βέβαια, ότι φεύγει μπροστά στην ευθύνη, ή εμπρός στην κρίση του Άνθρωπου, τον οποίο έχει ήδη, θρησκευτικά, καταδικάσει.... Κ όχι μόνο θρησκευτικά γιατί αν η ιστορία αληθεύει δεν έχει καταδικάσει όλους σας το φίδι να διαβάζετε αερολογίες σαν και τις δικές μου?Στοιχηματίζω πως στο Κήπο της Εδεμ θα ασχολούμασταν με άλλα πράγματα....

Υ.Γ. Τελικά, όσο χριστιανός και να γίνει ο Ντύλαν, δεν ξεχνά την μαρξιστική του προέλευση εξ' ου και η εμμονή του στο οικονομικό μοντέλο των χρηματιστηρίων που έχουν ανατικαταστήσει τον Θεό στον έλεγχο του πεπερασμένου φυσικού κόσμου...

Sticking it to the Man

Δημοσίευση σχολίου